tisdag 1 juni 2010

Första veckan- Check!

Nu är det redan en vecka sen han åkte. Den har gått fort. Fort för mig men förmodligen ännu fortare för honom som jag förstod på honom. Han har kommit till rätta i Sar e pol och har nu tagit över efter sin företrädare helt. Överlämningen hade väl lämnat en del kvar att önska men det är inte så mycket att göra åt saken utan bara kasta sig in i jobbet.

Här hemma har det flutit på. Det är rätt igenom vardag om än lite besvärligare än om vi varit två men det går. Jag har ju faktiskt varit själv på veckorna sedan vecka 2 så det är ingen större skillnad mot innan han åkte men det var otroligt skönt de två veckorna han var hemma innan han åkte till Afghanistan. Det var så skönt att slippa lämna lillan någon morgon och det var skönt att slippa stressa för att hämta henne direkt efter jobbet. Det var skönt att ha någon som hjälpte till med disk, tvätt och matlagning och det var framförallt skönt att kunna gå ut och rida utan att behöva känna sig stressad över att belasta mormor och morfar med Lillan för att jag ska kunna få ägna mig åt mitt stora intresse för en stund. Jag är ganska övertygad om att de inte ser henne som någon jättebelastning den stunden hon är hos dom men det är klart att det inte känns 100% bra för mig att det här ska gå ut över dom i allt för stor utsträckning men jag hade inte klarat mig utan dom. Jag är så enormt tacksam för deras hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar