onsdag 23 juni 2010

Vi ses om två veckor!

Imorgon är det två veckor tills han kommer hem på sin första leave! Det ska bli så skönt att få hem honom lite. Det finns en liten här som saknar sin pappa mycket!
När han kommer hem har han varit borta i 7 veckor. Det har varit sju veckor som faktiskt har gått ganska snabbt. Jag har fullt upp i veckorna så jag hinner inte tänka så mycket, det är bara att köra på och göra allt som måste göras. Det märks mest att han är borta när Lillan har lagt sig och det är dags att sätta sig i soffan en stund och titta på TV. Visst är det skönt att kunna välja själv vad man vill se på men det hade varit ännu skönare att ha en hand att hålla i, en famn att krypa upp i och nån att småprata lite med om dagen och framtiden.
Jag saknar verkligen vuxenpratet mycket. Eftersom jag är förskollärare så har jag barn omkring mig jämt. Visst har jag goa kollegor att prata med på jobbet men barnen är alltid runt omkring och även om jag älskar både mitt jobb och min egen dotter så är det skönt att slippa barn emellanåt och få den där stunden på kvällen när det bara är vuxna som pratar. Den där stunden när man går igenom dagen eller veckan, vad som har gjorts och vad som ska göras. Prata lite om framtiden om man ska hitta på nåt till helgen eller inte. Bara småprata lite om allt och inget, helt enkelt dela livet med den man har valt att dela livet med.

Nu kommer han att vara hemma i ca 12 dagar vilket innebär 12 dagar med vanligt familjeliv igen! När de 12 dagarna gått och han åker tillbaka igen dröjer det hela 10 veckor innan han kommer hem på sin andra leave. Det känns redan nu att det kommer bli tuffare men det kommer också att gå. När han åker tillbaka första gången har jag nästan 3 veckors semester kvar och det dröjer fortfarande lite innan den svårare årstiden kommer.
Under hösten kommer han komma hem två gånger innan han kommer för gott i december och det känns ganska bra med tanke på att hösten alltid är lite kämpigare. Det mörknar ute, blir kallt och hästarna är installade igen med allt extra arbete som det medför. Då är det skönt att det inte blir så långt mellan gångerna som han kommer hem.
Men just nu längtar jag bara efter honom och vill att de två närmaste veckorna bara ska gå så att jag får krama om honom igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar