fredag 11 juni 2010

Jag saknar honom när:

-Gräsklipparen går sönder
-Jag behöver hjälp att slå i stolpar till nya hagen
-Jag behöver få igång den gamla traktorn
-Jag ska göra nåt som hade gått smidigare om man vart två
-Jag inte hittar hans verktyg som jag behöver låna
-Jag inte orkar diska, men någon måste göra det
-Jag inte orkar ta en konflikt till med Lillan


Men jag saknar honom ännu mer när:

-Jag vill ha någon att prata med om dagen vid middagsbordet
-Lillan har somnat och jag sitter ensam i soffan
-Jag behöver en kram
-Jag behöver en varm och stor famna att krypa upp i
-Jag lägger mig ensam i den stora sängen på kvällen
-Jag stäcker ut handen på morgonen och ingen är där
-Jag vill dela mitt liv!

Men jag älskar honom och stöttar hans val ändå!!!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag förstår dig bara allför väl! Min man har precis avslutat sin mission och dina ord kunde inte ha sammanfattat situationen bättre.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt det måste vara att ha honom hemma igen!
    Ja, det är de små sakerna man saknar, på det stora hela klarar man det mesta om man bara måste. Nån att krama om i soffan på kvällen är det jag saknar mest...
    Snart kommer han hem på leave, det ska bli toppen!

    SvaraRadera