måndag 31 maj 2010

Små tankar om stora saker!

Efter en lång dag igår ville jag inget hellre än att gå och lägga mig. Eftersom Lillan var uppe på övertid och också skulle krypa ner i sängen fick hon lägga sig i pappas säng och sova där. Det är lite mysigt att ha henne nära.

Men nej, hon hade inga större planer på att sova direkt. Hon låg och pratade och sjöng om vart annat en lång stund. Efter en stund så sätter hon sig upp i sängen, tittar på mig och säger: "go natt mamma, äskar dig! Ja, åka Apsastan nu. Ja bli botta länge!"
Jag svarar "Jaha, vad ska du göra där då?"
"Ja, åka plugplan å äta mat å sova"
"Jaha, då får du hälsa pappa när du kommer fram då"
"Ja hjälpa pappa i Apsastan!!! Go natt, ses i mojjon mamma"

Hon är för härlig emellanåt. Jag är så glad att jag har henne just nu!

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart. Tänk vad många tankar som åker runt i huvet' Lillan och hon lyckas ju sätta ord på många av tankarna också. Det är fantastiskt att få ta del av såna' här stunder. Kram SvärM

    SvaraRadera