torsdag 23 september 2010

I tid.....NOT!!!

Ett sms dök upp i telefonen imorse som utlovat!
"Vi lyfter från Afghanistan nu, vi ses ikväll!". Bra då var det okej så långt.
Jag åkte till jobbet och kände att det skulle bli en bra dag!
Telefonen ringde strax efter frukosten på jobbet och i andra ändan fanns en välbekant stämma som sa att han var i Turkiet och väntade på att de skulle tanka och byta personal på planet sen skulle de lyfta mot Stockholm efter ca 1,5 timme.
Telefonen ringer igen efter ca 3 timmar. "Du kommer inte att tro mig, jag är kvar i Turkiet! Planet får inte lyft på grund av tekniskt fel!" Bonus!!!
Så istället för att bli kvar i Turkiet fick han åka med Danskarnas plan vilket bar med sig att han först kom till Köpenhamn, hoppa på ett nytt plan därifrån till Stockholm och skulle därifrån sen ta sig till Göteborg för att sen kunna åka taxi hem.
Efter många om och men, felbokade tågbiljetter och ett och annat svärord är han nu äntligen på ett tåg till Göteborg.
Från början fanns inte någon taxi som skulle ta honom från Göteborg och hem så det lutade åt att jag skulle bli tvungen att åka dit och hämta honom. Vilket hade varit en mindre rolig tripp på ca 12 mil enkel väg. Till slut, efter tjat och många telefonsamtal till de som har hand om bokningarna av hemresorna så är nu även det fixat och han kommer förmodligen vara hemma vid 00.30 i natt.

Lillan har varit uppe och väntat på pappa. Vi har pratat om att han ju skulle komma idag och när jag hämtade henne hos dagmamma i eftermiddags så började hon fråga efter honom i bilen på vägen hem. Jag svarade att han ska komma ikväll och att hon ska få vara vaken tills han kommer hem. Sen vi kom hem har hon trott att han kommit varje gång hon har hört en bil eller det har låtit vid ytterdörren. Varje gång har jag sagt "Nej, men pappa kommer snart!"
När jag för en stund sedan fick ett samtal från honom och han sa att han var påväg och att taxi skulle köra hem honom och jag i och med det insåg att han kommer att komma så sent att hon inte kan vara vaken så känns det återigen som om jag ljuit för henne. Jag hade lovat henne att pappa skulle komma hem och att han skulle läsa Castor för henne ikväll men så blev det inte riktigt.
Men han kommer i alla fall hem om än senare än tänkt precis som förra gången...
Jag ska brygga en stor kopp kaffe och sitta uppe och vänta i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar