onsdag 22 september 2010

I morgon!

Jag hade två missade samtal på mobilen förut, det stod "Missat samtal från Afghanistan". Telefonen hade inte ens ringt, det var dålig mottagning där den låg. Skit!
Det fanns ett röstmeddelande i inkorgen. Jag visste ju vem det var och jag lyssnade av det med hopp om att han inte skulle säga att planet var försenat. Han sa att de var påväg till CNL och mot Marmal och att det i nuläget såg ut som om planet ska vara i tid, skönt!
Han skulle skicka ett sms imorgon innan han satte sig på planet och skulle nåt gå snett så att de inte kommer iväg i tid skulle han höra av sig.

Har precis stoppat ner Lillan i sängen och läst "Castor Odlar" för henne för miljonte gången.
När jag läst färdigt så pratade vi om pappa. Nu kunde jag säga att pappa kommer hem imorgon. Imorgon är det inte jag som läser Castor för miljonte gången, då är det pappa som läser Castor för första gången! Det är pappa som stoppar henne i säng och pussar henne god natt och säger "Pappa älskar dig, sov gott!"

Det är en konstig känsla att han kommer imorgon. Det känns som om han har varit borta i en evighet men samtidigt har tiden gått fort. Hur går det ihop? Skitsamma, jag längtar efter honom oavsett.
Nu hoppas jag bara att när jag sätter på min telefon imorgon så säger smset att han ska sätta sig på planet och "Vi ses ikväll!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar