måndag 13 september 2010

Hur länge kan snart vara snart???

Nu är det snart 8 veckor sedan han åkte tillbaka efter sitt första leave. När han åkte så sa han till Lillan att han snart kommer hem igen. Efter att han åkt så har jag med jämna mellanrum sagt henne samma sak när vi pratat om pappa. Nu sista tiden har vi pratat om det varje kväll efter att vi läst god nattsagan. Vi har pratat om vad hon vill göra med pappa när han kommer hem och varje kväll har jag sagt att han snart kommer hem. Egentligen känns det som om jag har ljugit för henne nästan hela tiden förutom nu, de senaste dagarna. Nu är det snart dags, nu kommer han snart hem och då menar jag snart på riktigt, inte snart som om 8 veckor utan snart som i om bara 9 dagar!

Igår kväll pratade vi om vad hon ville göra med pappa när han kommer hem. "Vi ska busa! Såhär!" sa hon och höll upp båda händerna framför sig som om hon vore en farlig tiger med vassa klor!
"Men pappa ska väl få en jättestor kram och en go puss också!" Då tänkte hon efter lite och sen sa hon "Näää, pappa ä vass. Han måste duscha och raka sig föst!"
Till saken hör att pappan i fråga har lagt sig till med ett rejält helskägg under sina senaste veckor i Affeland och detta är något som inte helt uppskattas av fru och barn...

När han väl kommer hem har jag planerat en liten överraskning åt oss. Lillan ska få vara hos mormor och morfar första helgen han kommer hem och vi ska få ett drygt dygn för oss själva någonstans i norden. Det var alldeles för längesen vi ordnade barnvakt för att göra något bara han och jag så nu är det på tiden. Det ska bli så mysigt att bara få vara vi en stund. Jag har tagit tre dagars semester ena veckan han är hemma också och då ska vi passa på att bara vara hemma och vara en liten familj i några dagar igen!
Vi längtar så det blöder i hjärtat men snart, snart är vi där, på riktigt!

2 kommentarer:

  1. ja..jag ska duscha och raka mig..Puss

    SvaraRadera
  2. Hej fröken Smilla! Hjälp oss att lobba nya stödchatten som vi har öppen på torsdagar till förmån för anhöriga och utlandstjänstgörande!
    Nii ä rvälkoma att läsa mer www.invidzonen.se!
    Kram och bra jobbat! Du är duktig!
    /Cesilia Invidzonen

    SvaraRadera