söndag 28 februari 2010

Minnen som värmer!

Igår var det äntligen dags, årets tripp till Göteborg och Euro Horse på Svenska Mässan! Inköpslistan var ganska lång i år och några av sakerna på den blev riktiga fynd!
Mitt i vimlet av besökare träffade jag två gamla bekanta ansikten. Två systrar som det har spenderats mycket stalltid tillsammans med. Stora systern och jag började våran ridkarriärer ihop en gång för snart 22 år sedan. Varje tisdag träffades vi i ett kallt ridhus på ridskolan och red ihop. Vi umgicks mycket under många år och vi hade sjukt roligt ihop. En sån där vän som när vi inte träffades så kunde vi prata i telefon med varandra i timmar...till övriga familjens förtret.
När jag fick en egen ponny så hade jag henne hos en släkting på somrarna och min kompis hade en sköthäst i samma stall. Dom somrarna var för härliga. Vi red långa turer ut i skogen, galopperade som tokar på långa raksträckor och hade trevliga pysselstunder i stallet när det regnade FÖR mycket ute. Många odödliga komentarer myntades då!
Sen ändrades livet lite. Vi slutade rida och hon flyttade till storstaden. Kontakten blev mer och mer sporadisk och nu ses vi bara nån gång ibland på tillställningar vi båda är bjudna på av andra. Det är lite synd men sånt är livet, men vi delar många roliga minnen ihop som värmer lite extra i hjärtat när jag tänker tillbaka på dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar