onsdag 17 februari 2010

Kom igen då våren!

Veckorna bara rasar iväg känns det som. Det är nästan bara Måndag hela tiden tycker jag och snart är även februari slut. Bara en vecka kvar och sen är det en vårmånad! Ingen blir gladare än jag. Jag tycker att snö är ganska trevligt, i alla fall ett par veckor och i en hanterbar mängd men i år är det alldeles för mycket av den vita varan för min smak. Det mesta blir besvärligt med snön speciellt om man råkar vara hästägare. Vill komma igång och kunna rida ordentligt men vägarna är för hala och på gärdena är det för mycket snö. Paddocken är också snötäckt så att rida där är bara att glömma. Det går åt väldigt mycket hö. Vattnet fryser. Staketen hänger, nertyngda av snö, jag blir glad varje dag jag kommer hem och ser att det fortfarande är helt och hästarna inte har rymt.

Fåglarna verkar göra tappra försök att sjunga fram våren men än verkar det gå trögt. Det ska bli så skönt när man kan hänga undan tjocka dunjackan och ta fram vårjackan. När solen börjar värma ordentligt och man kan se gräs igen! Finns nog inget som jag hellre vill ha just nu än grönt gräs!
Det är dessutom helt ljuvligt när man kan se dom första vårblommorna sticka upp ur jorden!



Ska bli underbart att få tillbaka ljuset också. Det kommer vara ljust när man åker till jobbet och dessutom vara ljust när man kommer hem och faktiskt vara ljust ett par timmar när man är hemma också. Kanske hinna med att få något gjort utomhus på kvällen efter jobbet.
Kommande vår och sommar har jag planer på att fixa till trädgården lite, det behövs verkligen. Vill även få klart stallet helt. Behöver måla och sätta upp lekter, sätta in innertaket i sadelkammaren så belysningen kan komma på plats. Det är lite småsaker kvar. Vill väldigt gärna få vattnet indraget med så jag slipper bära dessa vattenhinkar!
Kan konstatera att jag kommer nog ha att göra, lite hjälp kanske får inkallas men vad gör det, bara det blir vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar