tisdag 2 februari 2010

Fördelar....och nackdelar.

Att vara ensam på veckorna är tufft på så sätt att man får sköta allt praktiskt själv. Men det finns ju faktiskt ganska många fördelar också.
Eftersom jag går upp tidigt varje dag så är jag väldigt trött på kvällarna. Jag går gärna och lägger mig tidigt. När maken är hemma har han ibland ganska lite förståelse för detta. Han jobbar skift i sitt vanliga jobb och sover då på jobbet mellan skiften i snurran. När han sen har haft sina fridagar har jag lämnat lillan hos sin dagmamma när jag åkt till jobbet och därmed har han kunnat sova ut lite extra i alla fall nån av dagarna. Han tycker därmed att jag är tråkig när jag vill gå och lägga mig 21 eftersom jag då är riktigt trött.
Nu är det ingen som har åsikter, jag går och lägger mig när jag är trött och ingen behöver bry sig om det och jag behöver heller inte känna mig tråkig som gör det.
Om jag vill krypa ner i soffan och titta på töntigt lättsam underhållning på dumburken så får jag det utan att nån tycker att det är dålig tv och spyr galla över det.
Jag kan även själv bestämma vad jag vill äta till middag och kan därmed äta fiskbullar varje dag om det är det jag känner för just då!
Jag lägger lillan varje kväll kl 19.00 och efter det har jag egentid. Vill jag då kan jag sitta framför datorn och var lite asocial så gör jag det. Jag kan slappa hur mycket jag vill eller jag kan gå ut i stallet och greja lite och det är ingen som bryr sig vad jag gör!

Sen kommer ju dom där små stunderna krypande när man känner att det hade underlättat mycket om han hade vart hemma.
När jag misslyckas med att smyga upp för att gå ut i stallet på morgonen och måste ta med lillan. När jag smiter en kvart tidigare från jobbet och därmed hinner handla det viktigaste på ICA innan jag måste skynda mig iväg för att hämta lillan hos dagmamma. Nu har jag en superbra dagmamma som ger mig lite extra tid om jag behöver, men jag vill inte utnyttja detta för mycket så jag pusslar lite.
När jag känner för att gå och shoppa en stund efter jobbet utan att ha lillan med, det är bara att glömma!
Att på morgonen bara få tänka på mig själv och inte behöva stressa de sista två minuterna för att komma iväg i någorlunda tid.

Jo, många gånger är det lite skönt att va själv men fler gånger är det skönt att vara två! Allt har sina fördelar och nackdelar....men jag försöker njuta mest av fördelarna och inte tänka så mycket på nackdelarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar