onsdag 3 mars 2010

Ego!

Sista dagarna har känts lite kämpiga. Vet egentligen inte varför det har liksom bara varit lite uppförsbacke. Mycket att ta igen efter förra veckans stängning på jobbet, mycket att göra hemma då lillan har gått in i en trotsålder då inget duger. Mycket kring hästarna då det ska köpas hem foder och strö som går åt i mängder, dessutom vill jag komma igång och börja rida ordentligt men det är inte lätt när det är mycket snö och halt.
Det känns som att all energi går åt till att jobba, ta hand om lillan, huset och hästarna sen är det slut. Jag orkar inte engaera mig i nåt annat det tar bara stopp. Men å andra sidan behöver jag inte det heller. Det är inte det viktiga för mig just nu, allt får vänta! Jag måste vara så ego helt enkelt för min egen del. Har sett människor ta på sig för mycket förut och sen inte klarat av det, till nytta för vem?
Nä, så tänker inte jag göra. Jag skiter i vad alla andra tycker jag gör som jag vill. Mitt liv, mina regler och jag har skäl till att göra som jag gör.
Jag förstår nu hur alla ensamstående föräldrar kämpar, det är inte lätt. Just i nuläget har jag ändå turen att min man kommer hem på helgerna och det är väldigt skönt, då kan jag passa på att släppa allt lite och ta det lite lugnt. Men det är ju inte helgerna som är jobbigast, då finns det inte tider och passa på samma sätt och inte lika mycket att komma ihåg att göra.
Men om drygt 2 månader så kommer han inte hem på helgerna heller då är det bara vi. Det är tur att vi har superbra nära och kära som hjälper till. Det är guld!
Längtar till 23 december då allt blir som vanligt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar