fredag 5 mars 2010

IRIZAR old friend!

Jag har en gammal vän. En sån där vän som man bara kan vara sig själv med. Vi har så sjukt roligt ihop när vi träffas vilket tyvärr är alldeles för sällan av naturliga själ. Vi bor ca 50 mil ifrån varandra. Vi lärde känna varandra första dagarna på gymnasiet, efter en promenad på gympan så var vi kompisar. Vi hängde ihop i ett gäng i klassen varenda dag. Vi skojade, skrattade, pratade allvar och fjantade oss mest hela tiden. Vi hade interna skämt som ingen annan förstod och kanske inte vi själva heller men vad gjorde det! Det var en underbar tid! Gymnasie tiden är och förblir de 3 absolut roligaste åren i mitt liv!
Vi hängde ihop jämt jag, H och dom andra. Tydligen så trodde många att vi var ett par men så var aldrig fallet. Vi var bara sjukt bra kompisar! Vi åt Baguetter i mängder, cruisade runt stadens torg i min gamla volvo med Håkan Hellström på högsta volym, skolkade kanske nån gång för att hänga på stan istället eller gå hem till nån och kolla på film. Färgade håret i konstiga färger och ingen dag var den andra lik!

I gänget som hängde ihop då har jag egentligen bara kontakt med H fortfarande. Vi försöker ses i alla fall en gång om året och när vi väl ses är det som att tiden stått stilla. Vi blir lite som vi var då. Samma gamla skämt är fortfarande lika roliga, det pratas vitt och brett om allt och inget, många gamla minnen ventileras och nya skapas.
Skrattmusklerna är helt utslitna efter några timmars umgäng och det är underbart.

Kompis, jag saknar dig! Hoppas vi kan ses några dagar i sommar!
Kanske knackar Loka på dörren och förklarar att hon bor på 2:a våningen!

2 kommentarer:

  1. Det är härligt med vänskap som består och där skatten kan flöda!
    Kram, "Fiffiluralite"

    SvaraRadera
  2. "En vän med en bil" som skjutsade till Donken när man var hungrig... jaa det minns man!

    SvaraRadera