tisdag 12 januari 2010

Ryggont och russin...

Något tröttsam gårdag. Upp tidigt (5.15) för att hinna allt som ska göras innan jobbet. Hästar ska ut, fodras, det ska mockas, lillan ska upp ur sängen, kläs på och köras till dagmamma. Jag själv börjar jobba 8.00 och just på måndagar slutar jag först 19.00. Trött är bara förnamnet!!!
Har dessutom haft duktigt ont i ryggen....ja, nu borde jag nog gå till farbror doktorn så jag kan få lite dunderpiller, det kan nog hjälpa!

Idag var tanken att det skulle bli en lugn kväll, men med småbarn blir det inte alltid som man tänkt sig. Lillan myste i soffan med lite russin och vips satt ett russin i näsan! Långt upp i näsan dessutom. Jaha, då satt man där själv med en oförutsedd situation! Efter många tårar och skrik kom det ut i alla fall. Tur att man har nära till hjälpen! Tusen tack, jag hade inte klarat det själv!

Fördelen med att vara gräsänka är att jag får bestämma över fjärrkontrollen och även när jag ska gå och lägga mig. Detta privilegium tänker jag utnyttja till fullo just nu! God natt!

1 kommentar:

  1. Vad kul att du börjat blogga!
    Mindre kul att vara ond mot prinsessan....
    Mitt jobbs baksida består i de små barna som jag måste var "elak" mot.... Och så mycket värre känns det med en liten som jag står i relation till! Blä....
    Men nu är det ute... Och jag hoppas och tror att det inte blir några fler russin i den lilla näsan. Det kan nog hända att grabbkusinerna tittar förbi med en liten "mut-tattoo" någon dag..... Vill ju visa att jag inte är en helt igenom ond tant;-)
    Vad gäller ryggen..... Spikmatta är kanooon! Hoppas den bättrar sig!
    Kram till dig och lillfisan //Helena

    SvaraRadera