lördag 23 januari 2010

14 616 vassa piggar!

Har haft problem med ryggen ett tag och förra veckan slog jag till och köpte en spikmatta. Jag ger det en chans tänkte jag.
Har använt den varje dag i en vecka nu och faktum är att jag är mycket bättre i ryggen, inte helt bra men väldigt mycket bättre. Har även varit duktig nog att börja tänka på att lyfta rätt i den mån det går och böja knäna istället för ryggen när jag plockar upp saker från golvet. Peppar, peppar, men det funkar.
Behöver nog dessutom vara lite duktig och träna ryggmusklerna lite extra nu när det är sparsamt med ridning. Ridningen är annars en mycket bra träning för just rygg och mage!

Och när ryggen börjar bli bättre så har halsen blivit sämre. Har kraxat som en kråka och väser nu som en orm. Får verkligen hoppas att det är bättre till måndag, jag vill ju inte sjukskriva mig för en sån simpel sak. Men mitt jobb är lite svårt att utföra om jag inte kan prata. Ska dricka Te och äta Bafusin så kanske det blir bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar