måndag 29 november 2010

Nu vill jag ha hem honom!

Men inte så mycket på grund av läget i Afghanistan som för läget här. Sitter insnöad sen tre dagar tillbaka och det börjar bli minst sagt segt. Snön bara vräker ner och de har inte plogat vår väg så det går inte att ta sig ut, vilket kanske är lika bra för man ska helst inte ge sig ut nånstans. Läget hade i och för sig inte varit annorlunda om han hade varit hemma, vi hade varit lika insnöade ändå men det hade underlättat med någon som hade kunnat lösa av mig vid snöskyffeln lite. Jag har skottat och skottat och skottat för att hålla en liten gång fram till huset öppen så att det går att ta sig in och ut hyfsat obehindrat. I lördagsmorse hade det kommit ca 50 cm nysnö under natten så det var bara till att skotta sig en gång hela vägen ut till stallet för att kunna ta hand om hästarna. Det har aldrig varit så långt till stallet förut! Hela gårdagen var det snöstorm och vi har totalt fått 75 cm snö så nu är det lite jobbigt! Att ta sig till jobbet idag var inte att tänka på, de har inte öppnat vägen på hela dagen och just nu ser det inte ut som om jag kommer att komma ut imorgon heller, i alla fall inte i tid.
Man kan ju undra om det finns nåt positivt i allt elände för tillfället och jo, det gör det allt. Jag har haft ström hela tiden, hade som tur var handlat i fredags och fick hem mat till hästarna tidigt på lördagen. Så jag har det bra förutom att det inte går att förflytta sig av gårdsplanen och det blir lite tråkigt i längden.
Det är inte utan att man undrar hur den här vintern ska sluta när det är nästan en meter snö redan i november! Kanske kommer vi drunkna i snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar