onsdag 3 november 2010

Ett mail...

...landade i min inbox idag. I mailet fanns en förklaring till komentaren som jag skrev om i mitt förra inlägg. Personen som skrev den förklarade vad den betydde för henne. Det visade sig att ett enda ord kan ha olika betydelser för olika människor. Uppenbarligen har vi olika förförståelse om ordets innebörd och detta gav upphov till ett missförstånd.
Som i all mänsklig kommunikation är man både mottagare och sändare i en kommunikation och hur man tolkar det man mottager och sänder beror mycket på vilka upplevelser man har med sig från tidigare i livet.

Det känns i alla fall väldigt skönt att nu ha fått en förklaring till varför detta ord dök upp i min blogg och vad som var tanken bakom att det hamnade där.
Jag och komentatorn delar en del av livet, på olika håll, ur olika perspektiv men målet och dagen för dess slut är densamma och våra känslor inför den dagen är förmodligen glädjefyllda för oss båda. Vi ska bara ta oss igenom den sista biten, sen är den tiden i våra liv förbi och vi tycker båda att det ska bli så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar