onsdag 24 november 2010

Slutspurten!

I dag åkte han tillbaka till Afghanistan för sista gången.
Om tre veckor återvänder han hem och då blir det förgott! Det går inte att beskriva hur skönt det känns att det är så nära slutet. Jag är uppriktigt rätt trött på den här situationen nu och vill bara att det ska ta slut, ju fortare desto bättre!
Men tre veckor är ändå tre veckor till av oro, tre veckor till med risken att bli beskjuten, köra på en mina eller bli attackerad på något annat sätt. Det kan hända när som helst var som helst från det att han sätter ner fötterna på afghansk mark till det att han tar dom därifrån igen. Med tanke på förra veckans händelser så känns det jobbigare att han åker den här gången än vad det har gjort de andra gångerna. Det är bara att hoppas att tiden går fort och att hela Fs 19 inte behöver få fler tidningsrubriker nu.
Jag hoppas att han landar i Sverige som planerat den 16 december, hel och välbehållen och först när jag vet att han gör det kan jag släppa den där klumpen i magen och hoppas att den aldrig behöver återvända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar