fredag 6 augusti 2010

"Allt är OK" sms......

Torsdags förra veckan hände det. Han ringde först det vanliga samtalet som kommer varje dag. Vi pratade lite om ditt och datt och sa sedan hejdå. En timme senare ungefär så ringde han igen. Nu lät han allvarligare. Han sa att de skulle åka ut under natten och han visste inte när de skulle kunna vara tillbaka. Jag hörde på hans röst att det var något som inte stämde. Han sa att han skulle höra av sig så fort han kunde och om han inte kom tillbaka till campen under fredagen så skulle han i alla fall skicka ett sms.
Fredagen kom och jag väntade på att höra något ifrån honom. Under eftermiddagen kom det till slut. "Vi har varit i en sammanstötning. Allt är okej! Jag ringer så fort jag kan"
Det visade sig att de hade blivit beskjutna under ett uppdrag i ett område som är oroligt. De blev beskjutna på långt håll och det var ingen större fara men ändå, de var fortfarande beskjutna! Jag gick hela kvällen och väntade på samtalet, jag ville bara höra hans röst! Till slut ringde han och det var väldigt skönt att få prata med honom och få veta mer om vad som hänt.

I skrivandets stund är han åter tillbaka på uppdrag i samma område. Han ringde igår och sa då att de skulle åka tillbaka dit under natten till idag och att de kunde bli ute ända upp till 4 dygn. Han skulle försöka skicka ett sms idag och bara höra av sig. Än är telefonen väldigt tyst. Jag kollar alla hemsidor med info och det har i alla fall inte hänt några incidenter så det är väl bara att hålla huvudet kallt och inte oroa sig men det ska bli väldigt skönt att höra från honom när än det nu blir...

2 kommentarer:

  1. Lever i samma ovisshet och väntan som du, förmodligen är dem i samma område och jobbar med samma uppdrag. Man får förlita sig på att de vet vad de gör. Har ingenting hört från min kille, inte ett knyst. Men det är bra, tystnaden måste förknippas med positivt.. Hoppas han hör av sig snart!

    SvaraRadera
  2. Förmodligen har du rätt, det är bara att ha is i magen och vänta.....även om det är jobbigt!
    ...om 93 dagar är allt slut och han kommer hem för gott....

    SvaraRadera