onsdag 21 juli 2010

Ensam igen...

Så kom då dagen och taxin väntade. Jag hade tänkt att jag skulle ha gått upp och väntat med honom men jag somnade om. 6.15 kom han upp i sovrummet "Taxin är här" sa han. Jag vaknade till och tittade yrvaket på när han pussade Lillan hej då, hon sov fortfarande. Jag gick med ner och såg hur han snabbt plockade ihop det sista innan det var dags att gå ut i bilen.
"Jag älskar dig, vi ses snart igen!" En lång kram och en puss och sen gick han ut i bilen. Tårarna rullade i takt med taxin när den rullade ner för framfartvägen och mot flygplatsen.
Lillan sov fortfarande så jag gick och lade mig igen. Tänkte inte att jag skulle kunna somna om men det gjorde jag.
"Mamma, var är pappa?" Var orden hon väckte mig med.
"Pappa har åkt till Afghanistan igen gumman"
"Pappa åka plugplan å va botta länge!"
Hon förstår precis på sitt sätt!

Det är bara 9 veckor tills vi ses igen. På´t igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar