tisdag 9 juni 2015

Idag är ingen vanlig dag..

...för idag är det min mosters födelsedag!
Min moster är en fantastisk underbar, rolig och klok kvinna. Jag har alltid tyckt väldigt mycket om henne och hon finns alltid där för mig och min familj. Hon betyder jättemycket för mig och det är alltid roligt att träffa henne.
Hon säger en del kloka saker och en sak som hon sa vid ett tillfälle har jag verkligen tagit till mig. Det är förmodligen 15 år sedan och vi pratade om livet och framtiden. Hon sa då orden "det är bra att alltid ha förmågan att kunna stå på egna ben och inte vara beroende av någon för att kunna leva sitt liv"
Den meningen har jag haft med mig sen dess och i praktiken menade hon att det är viktigt att skaffa sig en utbildning till ett yrke som man trivs med. Skaffa ett fast jobb som i sin tur ger en inkomst som man kan klara sig på om man blir ensam också. Att inte behöva känna sig beroende av någon annan för att klara av sitt liv helt enkelt.


Så jag skaffade mig en utbildning till ett jobb som jag trivs med och som ger en inkomst som jag kan leva på och som jag skulle klara mig och barnen på om något skulle hända.  Man vet aldrig vad som händer i livet men jag vet att jag kan vara oberoende och självständig om det skulle krävas av mig.
Så tack min goa moster för att du är du och att du finns i mitt liv och ett stort Grattis på din härliga sommardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar