tisdag 19 maj 2015

Landar in i verkligheten

En helg i Maj varje år åker vi till Danmark med ett glatt gäng av makens kollegor med respektive. I år sammanföll det med min första gräsänkahelg. Först tvekade jag lite att åka med själv men tänkte att det skulle bli kul ändå och skönt att komma iväg själv och bara behöva tänka på mig själv lite.
Det blev en lugn och skön helg. Det hela går ut på att koppla av, umgås och äta gott tillsammans.

Barnen fick också en bra helg med farmor, farfar, faster, farbror, kusinen och ett besök på Astrid Lindgrens Värld.
Tyvärr blev den stora magsjuk och vi fick vara hemma igår. Den lilla åkte också på det igår och nu håller jag tummarna att själv slippa...
Den stora har stor dansavslutning ikväll och tyvärr måste jag och lillan stanna hemma. Farmor rycker ut och är med och tittar och får filma så att vi också får se. Får skicka filmen till pappa också så att han också får se.

Idag gick vi ut en sväng så barnen skulle få lite luft. Lillan sprang runt med sin springcykel en stund sen frågade jag henne om hon ville testa den riktiga cykeln. Det ville hon. Hon fick lite hjälp först men sen testade hon helt själv och fixade det perfekt. Mamman fick filma så att även den filmen kan skickas till pappa. Att få honom delaktig i barnens liv och framsteg är viktigt och det är smidigt med dagens teknik. Han missar tyvärr en del när han är borta men jag får göra det bästa jag kan för att göra honom delaktig. Jag beundrar honom för att han klarar av att vara ifrån barnen så länge. Jag hade längtat ihjäl mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar