lördag 15 januari 2011

Mot framtiden

Nu har det snart gått en månad sen vi avslutade Fs 19 och vardagen tycks ha anlänt familjen igen.
En liten form av återanpassning har varit nödvändig men det har gått väldigt bra det också. Jul och nyår passerade ganska snabbt den här gången tycker jag. Jag hade tagit ledigt från jobbet i nästan tre veckor vilket var väldigt skönt. När allt släppte runt omkring, spänningen över att det hela var slut och julen var över så kom tröttheten över mig. Annandag jul sov jag i nästan 13 timmar i sträck. Då kändes det att kroppen var sliten efter hösten och när jag då släppte garden så var det bara sova som gällde.

Nu är vardagen snart i full gång igen. Jag har jobbat första hela veckan sen nyår och maken börjar sitt ordinarie jobb imorgon. Så ekorrhjulet rullar på som vanligt men med lite andra erfarenheter i bagaget.

För övrigt så håller vi som bäst på att planerar inför en utbyggnad av vårat hus. Det är inte så stort och det är gammalt så det är väldigt mycket som behöver göras. Vi hoppas att vi ska kunna komma igång i vår och sen får vi se när det blir färdigt, det kommer nog att ta ett tag.
Det ska bli både kul och jobbigt att ta sig igenom den processen men det ska bli väldigt skönt när det är färdigt. Ritningen vi har är väldigt bra så det kommer att bli fint!

Mitt upp i all renovering så kommer det även att tillkomma en liten familjemedlem till. 13 Juni är det planerat att mini ska titta ut. Får hoppas att h*n är mer punktlig än sin storasyster. Storasyster väntade 19 dagar extra med att titta ut och det kan kvitta att gå igenom en gång till känner jag. Men den här gången ska det nog gå fortare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar